Velká část podnikatelů, včetně těch v oblasti finančního poradenství, v současnosti řeší omezení v práci. Vládní restrikce omezily volný pohyb osob, většina obyvatelstva je v karanténě a nikdo z nás neví, co bude dál a na jak dlouho se se současným stavem musíme smířit. Situace s sebou nese značnou nejistotu i v tom, jak dál efektivně pracovat. Jak získávat nové klienty, pečovat o ty stávající, ale nutí nás také přemýšlet o tom, jak se vyhnout výpadkům v příjmech. Jeden z našich spolupracujících poradců, Tomáš Kmínek z Modré pyramidy, spolu s námi připravil několik doporučení, jak se nenechat aktuální situací zdrtit a vytěžit maximum z leadů, které vám Zaloto zajišťuje.
Nejdůležitější část obchodu – první telefonický hovor
Zaloto zájemce o hypotéku prověřuje interním call centrem a seznamuje je s tím, že se jim ozve vhodný finanční poradce. Jinými slovy: čekají na váš hovor. Nepodceňte proto přípravu a buďte maximálně profesionální. Formulujte silné argumenty a buďte v komunikaci s klientem zdravě sebejistí. Klient vás nevidí, a tedy to jediné, čím jej můžete přesvědčit o svých kvalitách, je váš hlas, forma a obsah toho, co jim během telefonátu řeknete. Dejte si záležet. Pokud nevíte, jak na to, podívejte se na náš webinář s Miroslavem Princem na téma “Jak volat na leady ze Zaloto a vytěžit z nich maximum”. Doporučení, která dostanete, pocházejí od jednoho z nejpovolanějších lidí v oboru. Webinář najdete zde.
Řekněte klientovi, co ho čeká
Už během prvního hovoru klienta informujte o tom, co od vás může čekat a co od něj budete naopak potřebovat vy. Nejpozději do dvou hodin od prvního kontaktu mu pošlete e-mail, v němž se dočte všechno, co se vaší spolupráce týče a jaký je další postup.
“Jedu, jakoby se nic nedělo”
Špičkový finanční poradce Tomáš Kmínek funguje právě takto a podle jeho slov jde o nejlepší možnou strategii. Všichni víme, v jaké jsme situaci, ale připomínat okolí skutečnost, že venku zuří pandemie, nikomu nepomůže. “Bavte se s klienty jako by bylo vše v běžných kolejích a dejte jim najevo, že se na vás mohou spolehnout jako v obvyklém pracovním provozu,” radí Kmínek. S klienty se můžete setkávat “tváří v tvář” například přes Zoom, Skype nebo Whatsapp. Na téma, jak nejlépe komunikovat s klienty vzdáleně, sepíšeme článek příště.
Komunikujte pravidelně
Komunikace “vyšuměla”? I to se stává. Držte si pořádek v poptávkách a kontaktujte všechny klienty, kde se vaše jednání zaseklo, pravidelně. Pokud od nich nemáte reakci 3 až 4 dny, obratem se jim ozvěte. Pokud cítíte, že máte v poptávkách zmatek, vyzkoušejte CRM aplikaci pro finanční poradce Mindee, která vám umožní přímo ji propojit s poptávkami ze Zaloto a přehledně zobrazí veškerou aktivitu vašeho podnikání.
Nezapomínejte na rozdíl mezi online a offline klientem
Klienti ze Zaloto přicházejí z internetu a je nutné si uvědomit, že způsob jejich jednání a potřeby jsou trochu jiné než u těch “offlinových”. Nezazlívejte jim, pokud si nabídky porovnají i na jiných místech. Prostě vyhodnocují své možnosti stejně jako vy, když si na Heurece vybíráte novou pračku. Stejně tak se jim snažte dodat všechno, oč vás žádají, co nejpružněji. Doba je rychlá, ta na internetu obzvlášť a pokud na vás zákazník bude muset čekat, odejde. Buďte svižní, precizní a úspěch je zaručen. A to i v době koronaviru.
Pevné zdraví vám i vašemu businessu přeje Zaloto.