Každý den stovkám zákazníků doporučujeme ideálního finančního specialistu a to ať už se jedná o specialistu na přepážce banky a nebo ty nejlepší jedince z finančně poradenských sítí.
Na první pohled to může působit tak, že děláme to, co valná většina naší konkurence. Přihlásí se k nám potenciální zákazník banky a my ho prostě jen přepošleme do jedné z institucí, se kterou máme smlouvu. Bez přemýšlení a důrazu na spokojenost obou stran.
Tady právě ale přichází Zaloto se zásadní inovací a právě zde leží důvod, proč nás raději přirovnáváme k Booking.com nebo Liftagu než ke společnostem z oboru financí. Díky desítkám tisíc zákazníků, které za sebou máme a poptávkám v hodnotách stovek miliard korun, dnes umíme propojit toho správného zákazníka se správným specialistou. Co to ale znamená v praxi?
Představte si dva hypotetické scénáře:
- Jste podnikatel, máte sice nadstandarní příjmy, ale jejich forma se v bance hůř obhajuje. Čistou mzdu máte totiž nízkou, část dalších prostředků vám přichází formou cestovních příkazů a poslední část z rozděleného zisku pouze jednou ročně. Pravděpodobně jste zákazník, který sice bude poptávat větší hypotéku a tedy čistě z pohledu provize se jedná o ten nejlákavější možný obchod. To ale není 100% pravda - začínající finanční specialista by dost pravděpodobně takový obchod uzavřít nedokázal a na konci procesu by nebyl spokojen jak specialista (nemá provizi ani zákazníka), tak zákazník (nezískal chtěný úvěr). Tedy půjde o případ vhodný pro zkušeného poradce, který se například soustředí na práci s podnikateli.
- Na druhé straně si představte mladý pár, který s čistým příjmem na domácnost ve výši 35 000 Kč přemýšlí nad koupí malého domu. Z pohledu nízké hypotéky se možná nejedná o na první pohled ideálního zákazníka, ale když zjistíte, že kompletní příjem je jednoduše doložitelný a zákazníkův případ je rychle vyřešitelný, tak může jít o ideálního a dlouhodobého klienta např. nejen pro začínajícího poradce.
Celý tento proces se děje automaticky a na základě předchozích zákaznických hodnocení. Jedna věc totiž je, co si o svých výstupech myslí finanční specialista a druhá věc je reálná zákaznická zkušenost a obchodní výsledky. Tedy nepostupujeme tak, že by nám specialista řekl o své touze pracovat pouze na zákaznících s měsíčními příjmy nad 70 000 Kč. Na základě dlouhodobých reakcí na specialistovu práci se algoritmus neustále snaží vylepšovat profil ideálního zákazníka pro toho či onoho specialistu a dle takového profilu následně zákazníky přerozděluje. To vše bez lidského zapřičinění - jsme technologická firma a chceme, aby za nás těžké otázky rozhodovala data.
Tento náš postup dlouhodobě spěje k vyšší obchodní úspěšnosti specialistů na straně jedné, ale hlavně větší zákaznické spokojenosti na straně druhé.